Cea mai reala senzatie ireala

Posted: Septembrie 6, 2013 in Eu, tu si restul lumii
Etichete:, , , , , ,

Sunt anumite aspecte legate de gandire, perceptie si autosugestie umana care inca ma facineaza exact ca prima data cand m-am lovit de ele.

– De unde acea latura animalica ascunsa a omului care asteapta sa izbucneasca? Ma refer la Harlem Shake. E mai mult decat lasa sa se vada. De ce se agita atata lume in atatea filmulete? Nu se agita, se.. descarca.

harlem-shake

Da, intr-adevar. Am facut si eu asta o data pentru un clip promotional si fiind 50 de persoane si mascat din cap pana-n picioare am simtit ca-mi pot lua libertatea de a face.. ce vreau eu. Era un gand interesant.. sa faci exact ce vrei tu fara sa iti spuna nimeni nimic, ba mai mult, asta sa fie cheia.. cu cat de manifesti mai spectaculos, cu atat mai bine. Plus ca se simte pur si simplu energia celeorlalti. Imagineaza-ti.. 50 de oameni care se agita constant parca implorand pentru o camasa de forta. Si lucrul care mi-a sarit in ochi legat de subiect, toti s-au simtit bine facand asta, ba chiar au fost enuziamati in momentul in care au raspuns in cor afirmativ in momentul in care au fost intrebati pentru o a doua dubla. [Te-a zapacit asta, a? :> ) De unde acea senzatie, energie si chiar.. placere de a te.. descarca? Descarca de ce? In fine… Te descarci de absolut orice acolo. 😀

Apoi..

– De unde acea latura sadica ascunsa a omului? Nu stiu daca ‘sadic’ e termenul cel mai potrivit, insa e cel mai bun pentru a intelege ideea. De unde tot acel succes al filmelor ‘Saw’?

images

Toti am auzit de el, daca nu cumva si vazut in intregime. Ma mir pana si eu de ce m-am uitat la toata seria. Adica.. nu stiu.. din punct de vedere obiectiv.. sa vezi diferite moduri in care pot si chinuiti, torturati, decapitati, intepati, zgariati, dezintegrati, inghetati, inecati etc.. genul asta de film este destinat exclusiv unui public de oameni paranoici. Personal, nu ma simt in acea categorie si nici nu am vreun gand sa incerc ceva din ceea ce am vazut acolo. M-am uitat la film ca la oricare altul, pentru ca mi-a placut. Ce

anume mi-a placut, nu pot sa spun, am explicat mai sus. Si mi-a placut insa suficient de mult incat sa vad de la 1 la 7. Presupun ca este acelasi principiu ca si atunci cand se anunta o bataie iar toata lumea (Da’ toata lumea!) intoarce capul in directia anuntata. Intr-o sala de clasa deja plictisita, daca profesoara spune ‘Uite-l pe domnul Cotcodacescu. A adus noile manuale de chimie’, poate 2-3 vor intoarce capul de plictiseala. Daca profesoara se duce la geam si striga ‘Ma, nu va mai bateti!’ In… desi e mult.. 3 secunde, toata clasa e langa ea la geam, cu ochii mari, cautand evenimentul mult dorit.

Ca tot am pomenit de ‘Saw’, trebuie sa mentionez: m-a impresionat faptul ca s-a reusit transpunerea trairilor. Presupun ca asta era si scopul filmului si asta e si motivul pentru care mi-a si placut. Nu e un film, e o doza de adrenalina! Cred ca 100% din cei care au vizionat filmul s-au tinut de mana, sau le tremurau mana sau cel putin au miscat-o si scuturat-o in momentul in care tipa aia isi taia mana in provocarea cantitatii de carne.

Asta e senzatia la care ma refeream in titlu. Si lucrurul care m-a determinat sa scriu despre asta a fost faptul ca am resimtit acelasi efect ca si cel explicat mai sus.. la o animatie.

In ‘saw’ e vorba de oameni reali, obiecte, decoruri si detalii reale.

Si totusi.. in momentul in care am nimerit peste acet episod animat..

*De specificat – Daca esti slab de inger nu privi!!! *

Retine, esential este sentimentul pe care ti-l confera o simpla animatie.

Sau in cazul de fata…

Durerea de picior!

Am avut dreptate?

Stiu.

Nu stiu, mi se pare ceva destul de ciudat. Un aspect care, trebuie sa recunosc, m-a impresionat.

Comentarii
  1. http://en.wikipedia.org/wiki/127_Hours

    daca nu l-ai vazut, fa-o!

    atractia pt filme ca SAW? pai cred ca e vb de natura umana. avem in noi indiscutabil o doza considerabila de sadism.
    eu una ma ingrozesc de cat de puternic e instinctul asta bolnav de supravietuire. Pe bune ca ma sperie sa ma gandesc la ce as fi in stare sa fac doar ca sa nu mor ?!?!?
    … oricum o sa mor. deci, care e ideea?

    • mihaisoare32 spune:

      Hmm.. saru’mana! Ca tot ma intrebam daca imi pun un film in seara asta sau continui cu House 😀
      ‘avem in noi indiscutabil o doza considerabila de sadism’ – Despre asta era vorba si da, e cat se poate de real. De ce sa o dam la ocolite, ca asa e.
      Ceeee, ce facee? :)) Draga mea, daca esti intr-o situatie in care adrenalina curge garla si nu mai simti durerea, te-ai putea astepta la multe. Dar ia tu un fierastrau sa iti tai piciorul sau un cutit sa iti tai mana.. asa.. deodata, ia vezi, poti? Si da, poti incerca asa, de proba. Vei vedea ca nu vei ajunge in bucatarie deoarece sinplul gand te va face sa te intorci.
      Si totusi.. doza aceea e acolo, in noi.

    • Mihai spune:

      Am vazut si filmul acum 😀 Cu o intarziere de ceva luni.. dar n-am uitat de el. Fara cuvinte, trebuie sa recunosc.
      Mai ai filme de genul? 🙂

      • ultimulunicorn spune:

        ma bucur ca n-ai uitat si mai ales ca te-a lasat fara cuvinte ;))) eu sper sa ti le regasesti, totusi.
        filmul e f tare mai ales cand te gandesti ca asa s-a intamplat!!! egzact cum zici tu mai sus:”cea mai reala senzatie ireala”.
        nu mai am acum in minte alte filme atat de tari… dar daca imi vin, iti las comment.

  2. ultimulunicorn spune:

    acum am vazut – de ce toate comentariile la tine au ora 10:54 ?!?
    vreo semnificatie ascunsa vulgului profan? sau doar un glitch in the matrix? :)))

  3. Mihai spune:

    Tocmai am facut public asta! :)) Sa mor, ce sanse erau sa trimit in acelasi minut la distanta de.. luni? :))

Lasă un răspuns

