Acel vers de demult.. a crescut!

Posted: August 28, 2013 in Eu, tu si restul lumii
Etichete:, , , ,

Tot bantuind din una-n alta, n-am realizat ca ascultam aceeasi melodie de mai bine de-o ora. Poate datorita faptului ca am regasit-o dupa mult mult timp si mi-a creat o stare de bine.

So..

‘Cum am crescut’  – o piesa pe care am ascultat-o de cel putin cateva.. sute de ori, cred. Si da, in momentul in care gasesc o piesa care-mi place, o ascult pana o invat. Ai fi surprins sa vezi cate versuri am putut sa memorez de-a lungul timpului.

Din vers in vers, din strofa-n strofa, de oricat de multe ori as fi ascultat-o pana acum, inca are acelasi efect asupra mea pe care l-a avut si la inceput. Asta e si motivul pentru care inca o ascult.

Si-ncepe..

‘Hai s-o Hai sa o luam de la inceput/ Ti-aduci aminte cum am crescut pe strada noastra/ Cand mama ne striga de la fereastra..’

Cand aud versul asta ma simt de parca mi se deruleaza toata copilaria prin fata ochilor: toate jocurile, toti prietenii, toate frustrarile legate de faptul ca trebuia sa mergem seara acasa desi nu voiam, fiindca nu puteam lasa jocul. Toate imi fulgera prin minte pentru aproape o secunda.
‘Mai sti ce fata am facut cand am vazut/ Ca altul o f**ea de mult?’

De fiecare data imi suna enervant de nostalgic. De fiecare data! Din fericire am avut destula minte incat sa nu ma cert niciodata cu un prieten pentru o fata insa ma face sa-mi aduc aminte de timpurile cand puteam fi considerat ‘incepator’ in ale fetelor. Atat de inocent, atat de sincer.. atat de naiv. Oricine a trecut prin acel vers. Nimeni nu poate spune ca nu a fost inselat cel putin o data de-o femeie. Singura diferenta este ca unii stiu ca au fost inselati, altii nu. Atat. Si erau zilele acelea in care imi parea rau ca s-a terminat totul, ca am pierdut-o sau ca s-a despartit de mine. Sti cum se spune.. ‘In fiecare an realizezi ce prostii ai facut in anul precedent’ dar asta-i chiar ridicol. N-am fost nici chiar atat de ratat incat sa plang vreodata pentru o fata dar ‘recoldul’ il da faptul ca mi-a luar in jur de-un an sa uit o anumita fata. Si da, m-a inselat (evident). Atunci mi-a parut rau, acum sunt indiferent fiindca acum stiu ca treaba asta este fixata adanc in mentalitatea feminina. Acum.. ma astept la orice, nu ma mai surprinde nimic. Sti cum e, ‘Credeam ca mor odata cu prima dragoste pierduta/ Si-acum din partea mea oricine poa’ s-o f**a’.

‘..dar m-am lasat incurcat de o mana de vaaaluuri..’

Facnd abstractie de context, versul este ca o voce ca re imi strig pentru greselile facute in trecut. Pentru faptul ca am permis prea multe prea multora, pentru ca mi-a fost rusine, pentru ca mi-a fost teama, pentru ca de prea multe ori am fost slab. Toate greselile pe care le-ai facut adunate cu ceea ce ai invatat de pe urma lor te fac ceea ce esti in prezent. Nu mi-e rusine sa spun ca a fost o perioada in care pot spue ca eram un ratat, pentru ca faptul ca nu mai sunt conpenseaza. Prezentul a batut si intotdeauna va bate trecutul si va influenta viitorul. Si da, in momentul in care aud acel vers simt o urma de remuscare.. si totusi.. o stare de bine. 🙂

 

‘Copilarie nici nu cred ca am avut/ Caci punand pixul pe foaie nu gasesc un inceput’

Prea adevarat. Stiu ca nu are grad de comparatie insa e cea mai specifica exprimare care imi vine in minte. Cand m-am maturizat? A fost vreun eveniment marcant sau e doar opera trecerii timpului? Nici macar nu-mi aduc aminte cand am incetat sa ma mai joc..


‘Furam trandafiri pentru vecina de la doi’

Un lucru care ma face sa zambesc de fiecare data cand imi vine in minte – chiar daca am crescut, inca mai am momente in care mi se pune pata rau de tot pe-o fata pe care habar n-am cum o cheama. Ma face sa-mi amintesc de zilile cand.. pe timp de zi cunosteam o fata iar seara o duceam de mana acasa. Noo.. nu eram sanatos. Si treaba e ca acum sunt putin mai rau :-”

 

‘Si ma gandesc ca a mai trecut inca un an’
M-am obisnuit atat de tare cu ideea ca am 15 ani, apoi 16 incat si acum mi-e greu sa ma obisnuiesc cu ideea ca am plecat pe 18. ‘Pe 18…!’ Ani parca trec din ce in ce mai repede..


‘Cand am iubit am plans….’

Atat spune despre iubire. Doar ceva negativ. Si pe buna dreptate! Nu se merita! Pur si simplu nu poti avea incredere in natura feminina. Punct. De-asta piesa se numeste ‘Cum am crescut’ – prezinta prostiile facute de-a lungul timpului in timp ce cresteam, in acest caz, faptul ca ajungeam sa ‘iubim cu adevarat’ si cum ajungem sa ne maturizam, renuntand treptat la acest drog prostesc si rtatandu-le exact asa cum merita. (Mare parte din ele. Daca te-au deranjat randurile de mai sus, felicitari, inseamna ca te-ai simtit!) Bineinteles, asta difera de la unul la altul dar in mare parte e vorba de acelasi principiu.

 

‘Imi este teamaa, c-am inceput sa ii platesc timpului vamaa, imi este teamaa!’

Adevarat. Cum spuneam, timpul trece prea repede. Ca fapt divers, habar n-am cand a trecut vara. Dat fiind faptul, nu ne ramane decat sa tragem la maxim de fiecare moment, corect? Alde’ Carpe Diem si astia cu care ma mai cunosc eu, sti ce zic.

Traieste, tata, prezentul si mai lasa muzica de club. (Vei intelege tu mai tarziu)

Inchei transmisiunea,

Ceau’

Lasă un răspuns

